یکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: در اقیانوس هند جزایر مرجانی متعددی پراکنده‌اند. بهشت گرمسیری تنها عبارتی است که می‌تواند کوکو پالم دونیکولو (Coco Palm DhuniKolhu) توصیف کند.

به لحاظ موقعیت جغرافیایی یک جزیره خصوصی در جزیره مرجانی با (Baa) مالدیو را اشغال کرده است.

به گزارش هم آگاه، این جزیره یکی از طبیعی‌ترین استراحتگاه‌های مالدیو است. گیاهان جنگل مانند سرسبز، مسیرهای پوشیده از شن و ماسه و تمرکز برگردشگری همه بخشی از این تجربه هستند.

در قسمت جلویی جزیره، ساحل گسترده زیبایی وجود دارد و اطراف این بهشت گرمسیری سرسبز را سواحل سپید عاجی که به تالاب‌های مهیج مشرف هستند محاصره کرده‌اند.

غواصی در آب‌های اطراف جزیره از سمت منحنی جزیره بسیار لذتبخش است و این جزیره ترکیبی از ثروت و سرمایه طبیعت با محل اقامت عالی، مواد غذایی خوب و نمایشی بزرگ از امکانات است.

دونيكولو در فاصله 124 کیلومتری فرودگاه بین‌المللی مالدیو قرار دارد. اتاق‌های کاهگلی و جذاب با تنظیمات خود بعلاوه آب و هوای بسیار عالی و غروب آفتاب زیبا تفاوت‌هایی را ایجاد کرده‌اند. مردمان این جزیره منحصر به فرد از آب و هوای استوایی در طول سال لذت می‌برند.

شبیه اکثر جزایر مالدیو،  دونيكولو بر اثر فرسایش ساحلی دوره‌ای بواسطه حرکات فصلی شن و ماسه در اطراف جزیره دستخوش تغییر شد. در گذشته حرکات شن و ماسه به صورت موقتی و با استفاده از کیسه‌های شنی که در ساحل تخیله می‌شدند مدیریت و کنترل می‌شد.

وجود این کیشه‌ها گاهی اوقات باعث انتقاد مهمانان شد تا اینکه در سال 2014 تصمیم گرفته شد تا برای محافظت ساحل، موج شکن‌هایی دائمی در تالاب حدود 110 تا 120 متر دور از ساحل نصب شود. در این جزیره ویلاهای لوکس با ساحل‌های زیبا وجود دارد و تالاب‌های این ویلاها یک تجربه جایگزین در این منطقه نیلگون زیبا هستند.

کد خبر 312040

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha